Til deg som skal ha planlagt keisersnitt

Generell informasjon om keisersnitt finn du på helsenorge.no. Kvinneklinikken Helse Førde har ellers eigne rutinar som på fleire punkt er annleis enn informasjon få Helse Norge, og du finn informasjon om dette nedanfor.

Et nærbilde av en babyhånd

​​Operasjonsdato og samt​​​ale med anestesi

• Når planlagt(elektivt)keisersnitt er bestemt av gynekolog får du innkalling til dagkirurgen med dato for operasjon på SMS med link til Helse Norge
  • Etter samtale med gynekolog skal du ta blodprøver på laboratoriet i 2 etg, fylle ut egenerklæringsskjema og ha samtale med anestesipersonell i 2 etg ved siden av Dagkirurgen. Dette for å bl.a. planlegge kva slags bedøving du skal ha under operasjon. Tidspunkt for operasjon vert sendt ut etter dette
  • Sterilisering kan utføras under keisersnittet. Dette må i så fall avtalast med gynekolog i god tid på førehand.

Operasjonstidspunkt og kontaktinfor​​​​masjon

• Ca.2 dager før operasjon vert du oppringt av sekretær frå dagkirurgisk senter om tidspunkt for frammøte. Sekretær informerer deg om faste, hygiene m. m.
  • Ved spørsmål om oppmøte og tidspunkt. Ring sekretær på dagkirurgen. tlf.: 57839100. Andre henvendelser: Fødeavdelinga tlf.:57839233

Operasjonsda​g og faste

• Faste: Du skal møte fastende til planlagt keisersnitt. Dvs. ikkje ete etter kl.02.00 kvelden/natta før operasjon. Du kan drikke klare væsker som vatn, saft, brus, te, eplejuice eller kaffi u/melk eller fløyte inntil 2 timar før operasjon. Pastiller, tyggegummi og røyk skal avsluttas 2 timar før operasjon.vi anbefaler at du ikkje røyker eller bruker snus 6 timar før operasjon pga. nedsatt sårtilheling.
  • Operasjonsdagen møter du direkte på dagkirurgisk senter i 2 etasje. Her vert du motteken av sjukepleiere. Dei gjer deg klar til operasjon og ivaretar og informerer deg og partneren din. Dei ordner med blodprøver du skal ta før operasjon og kontakter jordmor og gynekolog (Operatør) som skal ha samtale med deg før operasjon.

Mor og barn hud mot hud. Po​​stoperativ avdeling. Bruk av kamera og mobil

• Kvinneklinikken Helse Førde er mor-barn vennlig sjukehus og skal tilstrebe at mor og barn skal ligge hud mot hud på operasjonstua etter at barnet er født. Når dette ikkje er mulig kan barnet være hud mot hud med partner. Amming etter keisersnitt - Ammehjelpen
  • Kamera: Dykk kan ta bilde av barnet og dykk sjølve men ikkje av operasjonsfeltet. Ellers skal ikkje mobil nyttas på operasjonsavdelinga.
  • Etter operasjon vert du flytta til postoperativ avdeling. Her blir du overvåka til du er stabil og bedøvelsen er utav kroppen. (vanligvis 2-3 timer)

Opphold på barsel. P​​​artners overnattingsmuligheter

• Rom på barsel. Frå oppvåkning vert du flytta til kvinneklinikken sin kombinerte barsel og fødeavdeling i 5 etasje.
  • Så langt det lar seg gjere får du og partneren din få rom i saman på barselavdelinga. Partner registrerer seg då i resepsjonen til pasienthotellet i 6 etasje (Man-fred. 07.30-21.00.Lør og søn. 12.00- 20.00) og betaler døgnpris med frokost.290 kr (per. Sept. 2022) Om stengt pasienthotellresepsjon kontakt resepsjon i 1 etasje ved inngang.
  •  Her får du informasjon om og hjelp til bl.a. amming, mobilisering etter operasjon og smertelindring. Målet vårt er å gi deg og partnaren din ein best mulig start på foreldrerolla.
  • Sjå ellers informasjon på nettsida til Kvinneklinikken ​Helse Førde og filmen vår:​
Sist oppdatert 10.11.2022